5. Prevence srdečních a plicních onemocnění

Oves je bohatý na užitečné tuky, které jsou tolik prospěšné pro krvinky a oběhovou soustavu jako celek.

Průzkumy realizované Harvardskou univerzitou svědčí o tom, že lidé, kteří konzumují ovesnou kaši, mají nižší riziko vzniku srdečních a plicních onemocnění.

Ženy, které zkonzumují 2-3 porce ovesné kaše denně, mají o 30 procent nižší riziko smrti na srdeční infarkt a jiná onemocnění srdce než ti, kteří sní jen jednu porci, nebo ovesnou kaši nekonzumují vůbec.

6. Vysoký obsah bílkovin

Oves má ve srovnání s jinými obilovinami nejvíce vyvážené složení bílkovin, mastných kyselin a aminokyselin.

Jedna porce (asi 8 polévkových lžící) ovesné kaše dodá organismu 15 % z doporučené denní dávky bílkovin. Jedná se o výborné řešení, pokud si přejete omezit spotřebu masa.

7. Napomáhá správnému trávení

Už určitě víte, že vláknina má pozitivní účinek na trávení. Na webu WebMD je doporučováno konzumovat 25-35 gramů vlákniny denně.

Porce kaše obsahuje 1/5 doporučené denní dávky vlákniny. Pokud začnete den porcí ovesné kaše, váš organismus vám bude velice vděčný!

Vláknina napomáhá činnosti střev, slouží jako výborná prevence zácpy a navozuje pocit nasycení.

8. Prospěšná pro pleť

Oves je ve složení většiny z výrobků pro péči o pleť a pomáhá při zánětech pokožky.

Výzkumy mluví o tom, že ovesné produkty jsou stejně účinné i při takových problémech pleti, jako je ekzém či podráždění pokožky.

9. Obsahuje velké množství antioxidantů

Oves obsahuje mnoho antioxidantů, například avenanthramidy, které naleznete pouze v ovesných produktech a které jsou velmi zdraví prospěšné.

Pomáhají zbavit se svědění, různých zánětů pokožky a napomáhají snížení krevního tlaku.

Samozřejmě, že jsem věděl, že ovesná kaše je zdraví prospěšná, zvlášť ke snídani, ale rozhodně jsem ji nepodezříval z tak velké různorodosti v ní obsažených užitečných látek.

Takže pokud si chcete zpestřit svůj jídelníček, existuje velké množství různých variant, jak ovesnou kaši připravit. Například na podzim můžete ke kaši přidat kousky jablek, rozinek nebo mletou skořici, v létě pak čerstvé jahody nebo borůvky.

Sdílejte tento článek na Facebooku se svými kamarády, aby se také dozvěděli, jak zdraví prospěšná je ovesná kaše!

Zanech stopu

Please enter your comment!
Please enter your name here