Nikolaj Michajlovič Amosov — velký vědec, slavný kardiochirurg, který zachránil tisíce životů. Operovat přestal v 79 letech. Zemřel ve věku 89 let.

https://lifedeeper.ru/wp-content/uploads/2018/06/450127_main.jpg

Studoval problematiku zdraví, metody dlouhověkosti, v posledních letech svého života aplikoval zdravý životní styl.

Nikolaj Michajlovič o sobě:

„Tělocvik je pro mě jeden ze základů života  Musím vám vyprávět příběh. V raném dětství jsem vyrůstal sám a „programy“ tělesného vývoje jsem neprovozoval. Práce v hospodářství mi dodala sílu, ale ne obratnost: nenaučil jsem se plavat, tančit a jezdit na kole. Od tělesné výchovy jsem utíkal jak ve škole, tak v ústavu. Ale vždycky jsem byl zdravý. Na vojně mě poprvé potkal ischias, který se pak často opakoval, možná od dlouhých operací.

V roce 1954 to bylo velmi špatné: na rentgenovém snímku byly patrné změny na obratlích. Tehdy jsem si vytvořil vlastní gymnastiku s 1000 pohyby: 10 cvičení, každé 100krát. Pomohlo to. Přidal jsem ranní běhy. Systém jsem doplněn o různá omezení ve stravě: striktně jsem si držel váhu na nejvýše 54 kg. Přemýšlel jsem nad fyziologií zdraví a objevil „režim omezení a zatížení.“

Učení akademika Amosova

Vinu za své nemoci nese jen člověk sám. Nejčastěji trpí leností a chamtivostí, ale někdy z nerozumu, nevědomosti a nedostatku zdravého rozumu.

Není třeba spoléhat na medicínu: obávejte se padnout do ruky lékařům! Léčí mnoho nemocí, ale nemohou člověka uzdravit. Nemohou ani naučit člověka, jak být zdravým.

Abychom se stali zdravými, vyžaduje to naše soustavné a značné úsilí. Nahradit je nelze ničím. Naštěstí je člověk tak dokonalý, že navrátit zdraví je možné téměř vždy. Jen nezbytná míra úsilí narůstá se stářím a prohlubováním nemocí.

Pro zdraví jsou stejnou měrou nezbytné čtyři podmínky:

  • fyzická aktivita
  • dietní omezení,
  • otužování se,
  • čas a schopnost relaxovat.

Stačí 20–30 minut fyzické aktivity denně.

Musíte se omezit v jídle. Udržujte si váhu: výška (v cm) mínus nejméně 100.

Schopnost odpočívat − je to věda, ale ještě k ní potřebujete povahu.

Lékaři vyléčí nemoc, ale zdravými se můžete stát jen vlastním úsilím. Přestaň si stěžovat, nemoc je pryč. Musíte se snažit!

Zvláštní pozornost věnoval tématu výživy a stravování. Zdůrazňoval, že je důležité, co jíte a kolik jíte. Zdůrazňoval výjimečnou úlohu vitamínů, stopových prvků a dalších biologických látek, které lze získat pouze z čerstvého ovoce a zeleniny. Minimální dávka 300 gramů denně, maximální 1 kilogram. Čím pestřejší, tím lepší. Náhrada syrové zeleniny vařenou je neplnohodnotná. Kulinářské zpracování ničí vitamíny.

O tucích. Tuky obsahují mnoho kalorií, devět na gram. Tuky nejsou ve své čisté podobě potřebné. Nemusíte nutně konzumovat olej nebo sádlo. Mnoho tuků je v mléce, masu, dokonce i v chlebu. Vitariáni mohou bezpečně jíst rostlinnou stravu − tělo syntetizuje tuky ze sacharidů a bílkovin.

Tuky ve formě cholesterolu se mohou ukládat v cévách. Proti skleróze může pomoci pouze hlad a tělesná výchova. Ale pokud se objeví skleróza cév mozku, pak jsou třeba i léky.

O bílkovinách. Mýtus: bez plnohodnotných bílkovin nemůže člověk přežít. Milióny lidí po celé generace nekonzumovaly živočišné bílkoviny, které obsahují esenciální aminokyseliny, a vegetariáni netrpí žádnými fyzickými nedostatky. Kromě toho organismus nemůže zpracovat přebytečné bílkoviny, proteiny zanechávají mnoho produktů rozkladu, metabolismus stoupá, což je sotva užitečné. Není třeba se nadměrně zabývat bílkovinami.

O sacharidech. Pokud budete jíst hodně sladkého, neudržíte váhu v normě. Sacharidy jsou potřebné, ale jako zdroj sacharidů si vybírejte sladké ovoce a obiloviny (kaše). V žádném případě ne čistý cukr, je to chemický prvek s velmi vysokým obsahem kalorií −1 gram cukru jsou 4 kalorie.

Velmi užitečné jsou čerstvě vymačkané ovocné a zeleninové šťávy: můžete je pít v neomezeném množství, ale určitě pijte různé. Naopak v polévkách je spousta solí, které vznikají z vroucí vody a v ní vařené zeleniny, zejména vaříme-li ji dlouho.

Odhalil mnoho nedostatků a dogmat medicíny:

  1. Medicína dokáže léčit nemoci, ale každý rok je stále více nemocných.
  2. Lékaři jsou zaslepeni vírou v sílu pilulek.
  3. Obávejte se padnout do rukou lékařům!
  4. Medicína se zaměřuje na nemoc a ne na zdraví a naprosto nevěří v obranné síly organismu.
  5. Rady k omezení pohybu, zůstávat v klidu, jíst lépe během nemoci, odporují lidské povaze. Pohyb, svalová aktivita a částečný hlad pomůže člověku zotavit se a nebýt nemocný.

Člověk je silný. Jeho neštěstí je způsobeno netrénováním „pracovních“ funkcí, nadměrným tréninkem „regulátorů“ kvůli podmínkám společenského života, které se dostaly do konfliktu s biologií. Moderní civilizace nabízí člověku pro zdravý a dlouhý život mnohem více příležitostí než omezení. Je třeba je umět používat: odmítnout přebytečné jídlo a teplo, zaplnit nedostatky fyzické aktivity a potlačit nadměrné psychické podněty.

Zanech stopu

Please enter your comment!
Please enter your name here