Akné? nedostatek zinku

Nedostatek zinku v těle může vést ke vzniku akné. Je to proto, že zinek je zodpovědný za zbarvení naší pokožky a také kontroluje produkci olejů v kůži. Kromě toho, zinek má na pokožku i několik dalších pozitivních vlivů.

Dělá například to, že urychluje hojení, zmírňuje záněty a regeneruje naše kožní buňky. Konkrétně co se týká akné, tak jeho vzniku brání zinek tím způsobem, že zpomaluje aktivitu enzymu 5-alfa-reduktázy, který stimuluje tvorbu testosteronu.

A jak všichni víme, testosteron je primární příčinou akné hlavně u dospívajících.

Bílé hrbolky na spodní části ruky? Nedostatek mastných kyselin

Pokud se u vás vyskytuje nerovnováha esenciálních mastných kyselin, tedy jinými slovy, pokud vám chybí omega-3 kyseliny, pak je velká šance, že se vám na spodní části ruky, mezi ramenem a loktem, začnou tvořit takové malé bílé kožní hrbolky.

Omega-3 mastné kyseliny dokáží zastavit tvorbu těchto hrbolků a také zabrání tvrdnutí vlasových kořínků, protože mají velmi silné protizánětlivé účinky.

Vypadávání vlasů? nedostatek železa

Železo je jedním z nejdůležitějších minerálů nejen pro vaše vlasy, ale i pro celé tělo. Jeho specifickou úlohou u vlasů je to, že zajišťuje dostatečné okysličení vlasových kořínků kyslíkem a dalšími důležitými živinami. Nedostatek železa tak může vést kromě anémie i k vypadávání vlasů.

článek pokračuje na druhé stránce…

xx_xx

Suché, poškozené nebo lámavé nehty či vlasy? Nedostatek vitaminu H

Pokud chcete mít lesklé a zdravé vlasy, vaše tělo potřebuje biotin. Někdy se mu také říká také vitamin H nebo vitamin B7.

Přestože biotin se ve stravě vyskytuje v poměrně hojném množství a také ho můžete koupit v téměř každé prodejně s vitamíny, je stále mnoho lidí, kteří ho mají nedostatek. V takovém případě dochází k vypadávání vlasů, jejich ztenčování, lámání a jinému poškozování. Totéž se týká i lámavostí nehtů.

Bolesti hlavy nebo svalové křeče? nedostatek hořčíku

Hořčík je dalším nesmírně důležitým minerálem pro vaše zdraví a krásu. Je naprosto nezbytný pro správné fungování nervového systému. Dokáže také relaxovat a uvolňovat svaly. Kromě toho, předchází vzniku bolestí hlavy, svalovým křečím a spánkovým poruchám.

Abyste dosáhli všech zdravotních přínosů, které hořčík nabízí, je třeba ho přijímat v dostatečném množství. Vyskytuje se hlavně v listové zelenině jako je kapusta, salát, zelí či špenát.

Dalším výborným způsobem, jak získat hořčík, je ponořit se do koupele s epsomskou solí (síranem hořečnatým). Hořčík z této soli se dokáže vstřebat do těla přes pokožku.

Sledujte nás na Facebooku

Zanech stopu

Please enter your comment!
Please enter your name here