Prakticky každý moderní člověk má problémy se zády a páteří. A ani nezáleží na tom, jak starý člověk je. Všechno je to sedavým životním stylem a nízkou fyzickou aktivitou.

Páteř je nejčastěji zkroucená nebo zborcená, těžiště je přemístěno a pánevní kosti nejsou ve stejné výšce. A to je velmi zhoubné pro stav vnitřních orgánů.

Proto se s vámi dnes podělíme o cvičení pro záda a páteř od Alexandra Drožennikova, které vám pomůže vrátit vnitřní orgány na místo. Můžete cvičit i proto, abyste tomuto problému předešli, dokonce je to potřeba!

Cviky na protahování páteře

Cvičení mohou provádět všichni, opakujeme je každý den několikrát. Těm, kdo mají páteř a orgány povolené, pomůže vrátit je zpět na místo a všem ostatním poslouží jako vynikající prevence. Povislé břicho, snížený žaludek, inkontinence, slabý konečník − to vše a ještě více řeší jedno jednoduché cvičení.

Níže se můžete podívat na video, ve kterém Alexander Drožennikov cvičení podrobně popisuje a také ho názorně předvádí. Teď si ale vysvětlíme, jak cvičit.

Takže základní postoj je stoj, špičky a paty u sebe. Nohy držte na podlaze, aniž byste je během cvičení zvedali. Ruce po stranách těla, dlaně položte na kosti kyčelní. Nyní začněte pomalu vytahovat tělo nahoru, přičemž cítíte, jak se páteř natahuje. Nespěchejte, všechno dělejte pomalu a přesně. Vytahujte se vzhůru celým tělem.

Pak si položte ruce na hruď a pokračujte ve vytahování vzhůru. Prociťujte, jak se každý z obratlů vytahuje a záda se narovnávají. Pocítíte napětí, to je normální. V nejvyšším bodě, kam můžete páteř protáhnout, dejte ruce dolů a uvolněte je. Vaše ramena a paže jsou uvolněné a vy vytahujete vzhůru pouze šíji, co možná nejvýše.

článek pokračuje na další stránce…

Zanech stopu

Please enter your comment!
Please enter your name here